Petrova digitální zahrada 🚀

      • Blog
      • Jak si založit vlastní digitální zahradu
      • Jak spravovat tento vault pomocí Quartz
      • Proč tohle dělám
      • Státnice a další pokračování digitální zahrady
        • Apache httpd
        • Autentizace a autorizace v rámci Apache httpd
        • AWD - administrace webového a databázového serveru
        • AWD - Architektura databázového serveru, její podstatné komponenty a úloha databázového administrátora při jejich správě
        • AWD - Protokol HTTP a jeho vlastnosti, komunikace klient-server a její bezpečnostní aspekty
        • AWD - Zpracování požadavků a poskytování zdrojů webovým serverem, statický a dynamický obsah, paralelní zpracování požadavků
        • Bezpečnost webového serveru
        • curl (Client URL)
        • Databázová administrace
        • Direktivy pro Apache httpd
        • Dojednávání obsahu v Apache httpd
        • Function vs. Procedure vs. Trigger v kontextu databází
        • Generování a úprava obsahu v Apache httpd
        • htaccess soubor
        • Jak funguje databázový systém
        • Konfigurace Apache httpd
        • MIME type
        • Moduly pro Apache httpd
        • Moduly pro práci s MIME informacemi
        • Moduly pro souběžné zpracování požadavků
        • nc (Netcat)
        • Postgres - administrace
        • Postgres - architektura
        • Postgres - extensions
        • Postgres - logická replikace
        • Postgres - monitoring
        • Postgres - optimalizace a tuning
        • Postgres - záloha a obnovení
        • PostgreSQL
        • Příprava na zkoušku z AWD
        • Problém hlavičky HTML v kontextu HTTP protokolu
        • Server Side Includes
        • telnet
        • Virtual Hosting
        • wget (web get)
        • Write Ahead Logs (WAL)
        • XHTML
        • Zpracování požadavku od klienta na Apache httpd
        • ACID
        • Apache Cassandra
        • Apache HBase
        • Apache Spark
        • BASE model
        • BIG - CAP teorém a jeho vztah k NoSQL databázím
        • BIG - MapReduce model - principy a jeho využití pro dotazování Big Data
        • BIG - Principy výpočtů v distribuovaných systémech - Spark framework. Principy distribuované indexace - Elastic
        • BIG - technologie pro Big data
        • BIG - Typické databázové stroje pro Big Data (Cassandra nebo HBase) - architektura, databázový model, distribuce dat
        • Big Data
        • Big Data - Proč používat něco jiného než RDBMS
        • CAP teorém
        • Dokumentově orientovaná databáze
        • Elasticsearch
        • Elasticstack
        • Grafové databáze
        • Hadoop
        • Logstash
        • MapReduce
        • MongoDB
        • Neo4j
        • NoSQL databáze
        • NoSQL vs. relační databáze
        • Redis
        • Sloupcové databáze
        • Continuous Integration (CI) a Continuous Delivery (CD)
        • Docker
        • IDO - Kontinuální integrace, nástroje pro sestavení aplikace, definice pipeline, release management, sémantické verzování, nasazení aplikace
        • IDO - Nástroje pro podporu tvorby softwarových produktů - Sledování chyb a správa úkolů (používané nástroje, typický životní cyklus úkolu či chyby), správa a sdílení zdrojových kódů
        • IDO - Úvod do DevOps
        • IDO - Zajištění kvality software - Typologie testů, black vs. white box, automatizace testů, statická analýza kódu, code review, zranitelnosti aplikací.
        • Release a nasazení aplikace
        • Statická analýza kódu
        • Virtualizace
        • JSON
        • MDF - Grafový datový model RDF a jeho serializace (N-Tripples, RDF-Turtle). Dotazování nad daty v RDF - jazyk SPARQL
        • MDF - Hierarchické datové formáty - XML a JSON. Dobře formovaný (well-formed) a validní (valid) XML dokument. XSD a JSON Schema. Formát JSON-LD
        • MDF - Moderní datové formáty
        • RDF
        • SPARQL
        • XML
        • Javascript
        • Javascript - Arrays
        • Javascript - Asynchronní programování
        • Javascript - Context (this)
        • Javascript - DOM
        • Javascript - Eventy
        • Javascript - Funkce
        • Javascript - Iterátory a Generátory
        • Javascript - knihovny, zdroje
        • Javascript - Monkey patching a Polyfill metod
        • Javascript - Objekty
        • Javascript - OOP, Prototypy
        • Javascript - Syntaxe + stringy + čísla
        • PJS - Asynchronní programování v Javascriptu - event loop, promise, async a await. Koncept generátorů
        • PJS - Objektově orientované programování v Javascriptu - prototype, class, this. Koncept dědičnosti
        • Typescript
        • Agilní přístup
        • Analytický doménový model
        • Analýza požadavků
        • Databázový model
        • Diagram aktivit - UML
        • Doménový model
        • GoF návrhové vzory
        • GRASP
        • GRASP - Informační expert
        • GRASP - Nízká provázanost
        • GRASP - Vysoká soudržnost
        • Integrace aplikace
        • Metodiky vývoje SW
        • Modelování obchodních procesů
        • Modelování případů užití (Use Cases)
        • MVC a MVP architektura
        • Návrh architektury aplikace
        • Objektové paradigma
        • OOP
        • Perzistence dat
        • Podpora a údržba systému
        • Projektové řízení
        • Quality Assurance - zajištění kvality
        • Refaktoring kódu
        • Rozhraní (Interface)
        • Sekvenční diagram
        • SWI - Konstrukce, objektové paradigma, základní pravidla návrhu (SRP, LSP, DRY), refactoring (příznaky a vybrané techniky).
        • SWI - Modelování obchodních procesů (UML diagram aktivit), analytický doménový model (UML diagram tříd, UML stavový diagram)
        • SWI - softwarové inženýrství
        • SWI - Vzory používané během návrhu - třívrstvá architektura, Model View Controller, GoF vzory (Abstraktní továrna, Stav, Adaptér), GRASP vzory (Nízká provázanost, Vysoká soudržnost)
        • Testování aplikace
        • Týmový projekt
        • UML
        • Unified process (UP)
        • Základní pravidla pro implementaci SW
        • Doménová analýza
        • HCI (Human Computer Interaction)
        • HIGs a UX
        • Informační architektura v UCD
        • Informační slibnost
        • Interpretativní metody v UCD
        • Kontextová analýza
        • Logická architektura v UCD
        • Metody a techniky práce s uživateli
        • Metody vyhodnocování při návrhu artefaktu
        • Persony v UCD
        • Prediktivní metody v UCD
        • Průzkum uživatelů
        • Testování použitelnosti v UCD
        • TUR - Metody návrhu uživatelského rozhraní, modely, prototypování uživatelských rozhraní.
        • TUR - Prediktivní a interpretativní metody vyhodnocování a testování uživatelských rozhraní. Testování použitelnosti.
        • TUR - Průzkum uživatelů, doménová a kontextová analýza.
        • TUR - Tvorba uživatelských rozhraní
        • UCD (User Centered Design)
        • Vizuální návrh v UCD
        • Vzorce chování uživatelů
        • AJAX
        • Autentizace
        • Autorizace
        • Balíčkovací systémy a sémantické verzování
        • Bezpečnost webových aplikací
        • Cookies
        • Formuláře
        • GraphQL
        • Hotwire
        • HTML
        • HTTP protokol
        • Návrhové vzory
        • Progressive Web App
        • Proměnné v CSS
        • Proxy
        • Rapid application development
        • REST protokol
        • RPC protokol
        • Session
        • Single page application
        • SOAP
        • Stavy webové aplikace
        • TWA - Bezpečnost webových aplikací. Rizika a jejich opatření. Autentizace a autorizace uživatele.
        • TWA - Obsluha a struktura HTTP požadavku a odpovědi ve webové aplikaci. Stav webové aplikace.
        • TWA - tvorba webových aplikací
        • TWA - Základní postupy, technologie a standardy na straně klienta (uživatelského agenta – prohlížeče) webové aplikace.
        • TWA - Základní postupy, technologie a standardy na straně serveru. Architektura webové aplikace a související návrhové vzory. REST.
        • URL, URI, URN, IRI
        • Webové služby a komunikace
        • Webové technologie
        • Boolský vyhledávací model
        • Doporučování a sociální kontext na webu
        • Latent semantic indexing (LSI)
        • MAMs - metric access methods
        • Page Rank a HITS
        • Search engine ranking a SEO
        • Sémantický web
        • Vektorový vyhledávací model
        • VWM - Techniky pro vyhledávání textových, webových a multimediálních dokumentů - modely, algoritmy, aplikace. Optimalizace webových stránek pro vyhledávače.
        • VWM - Vyhledávání na webu a v multimediálních databázích
        • VWM - Vyhledávání v multimediálních databázích, podobnostní vyhledávání podle obsahu, podobnostní dotazování, agregační operátory, indexování metrické podobnosti, aproximativní vyhledávání.
        • Word2vec
        • Získávání informací z dokumentů a stránek
        • Získávání informací z multimédií
          • Absolutní vs. relativní pozicování
          • Aspect-ratio v CSS (poměry stran)
          • Best practices - stylování
          • CSS
          • CSS BEM - pojmenovávací konvence
          • CSS properties - přehled
          • CSS Transitions
          • How To Sass
          • Jak organizovat CSS kód
          • OOCSS - objektové CSS
          • Příklad generování utilities do Sassu
          • GIT
          • GIT - checkout remote větve
          • GIT - divergent branches when pull
          • GIT - vracení změn
          • GIT Blame - aneb, kdo to udělal
        • Certifikát a certifikační autorita
        • DNS
      • Podpoř moji tvorbu
      • Rozcestník
      • SZZ otázky
      • Update log
    Home

    ❯

    Web development

    ❯

    GIT

    ❯

    GIT Blame - aneb, kdo to udělal

    GIT Blame - aneb, kdo to udělal

    08. 7. 20251 min čtení

    Nástroj nativně od gitu, který zobrazuje metadata připojená ke všem řádkům konkrétního souboru. Kdo co dělal, aby se případná (ne)funkcionalita dala na někoho konkrétního hodit.

    Alternativa: git log

    Zdroj zde: https://www.atlassian.com/git/tutorials/inspecting-a-repository/git-blame


    Graf

    Příchozí odkazy

    • GIT

    Vytvořeno pomocí Quartz v4.4.0 © 2025

    • GitHub
    • Discord Community