Tak bakalářské státnice jsou úspěšně za mnou. Státnicoval jsem z webového inženýrství a musím říct, že mi vytváření vlastních poznámek a vlastních shrnutí jednotlivých otázek (které můžete vidět zde na webu) moc pomohlo si všechny věci v hlavě urovnat a dát do souvislostí. Celkem mě i překvapilo, kolik překryvů je vlastně mezi jednotlivými předměty a jak spolu souvisí.
Jsem fakt rád, že jsem se tehdy rozhodl nenechat si svoje poznámky pro sebe ale místo toho je touto formou zveřejnit i pro ostatní studenty. Částečnou motivací bylo to, že mě to nutilo dělat ty poznámky pořádně a více zasazovat jednotlivá témata do celkového kontextu. Hlavně jsem se na FITu nikde nedostal ke komplexnějším poznámkám z předmětů webového inženýrství.
Na web jsem napojil Google Analytics, protože mě hrozně zajímala návštěvnost a obecně to, jestli vůbec někdo takové poznámky bude číst. Upřímně, myslel jsem, že si web rozklikne tak 10-15 lidí a třeba 5 z nich se z nich fakt bude učit na zkoušky nebo státnice.
Když jsem pak viděl statistiky za poslední měsíce, byl jsem úplně v šoku. Od 1. dubna do 30. června bylo na stránkách 253 aktivních uživatelů, kteří na webu strávili průměrně více než 13 minut - to už je hodně slušná míra zapojení vzhledem k tomu, že současné weby lidé opouští po několika sekundách. Nejvíce uživatelů stránky přivítaly v období od 10. května do cca 12. června, což dává smysl, protože se jednalo o období mezi odevzdanou bakalářkou a samotnými státnicemi.
Takže to fakt pár lidí využilo k učení na státnice. Mám z toho obrovskou radost, protože jsem mohl tímto způsobem ostatním pomoci a vrátit něco komunitě na FITu, která mi toho za ty roky studia hodně dala.
Dostalo se mi i krásné zpětné vazbě, dostal jsem jednotky zpráv a e-mailů od dalších studentů, kteří mi za ten obsah poděkovali a zmínili, že se právě s pomocí mých poznámek připravují na zkoušky a na státnice.
Vzhledem k tomu, že pro specializaci webového inženýrství žádný takový ucelený obsah moc neexistuje, tak určitě plánuji zahrádku udržovat a poskytnout její obsah i studentům dalších ročníků.
Už mám v hlavě nějaký další vývoj mojí zahrádky. V nejbližším vývoji bych chtěl vylepšit kvalitu státnicových poznámek z webového inženýrství. U každé otázky by se mi líbilo krátké TL;DR shrnutí, které by shrnovalo celou otázku tak cca na půlku A4 a čtenářům by nabídlo rychlý refresh obsahu otázky, který může posloužit pro lepší orientaci v tématech otázky, první zorientování před opakováním otázky či jen pro připomenutí. Dále, by se mi u každé otázky líbila nějaká série otázek ohledně klíčových témat otázky (kde by po rozkliknutí byla vidět odpověď či odkaz na poznámku, která odpověď obsahuje). Tímto způsobem by si mohli čtenáři rychle vyzkoušet, co o tématu vědí a kde mají případné mezery.
Poté mám vypracované i skoro všechny otázky i ze společných předmětů. Ty bych chtěl také postupně na web přidávat, protože mi tyto poznámky přijdou také velmi cenné, i když už materiálů na společné předměty je k dispozici více. Nepřidám ale všechny předměty, protože např. poznámky k matikám obsahují hodně screenshotů z oficiálních skript, které nejsou dostupné veřejně, tak bych nechtěl porušovat nějaká autorská práva.
Takže tady bych viděl aktuální vývoj mé veřejné části digitální zahrady. Vzhledem k tomu, že o digitální zahradě obecně uvažuji jako o konceptu mé vlastní sebereprezentace, tak bych určitě nechtěl zůstat pouze u sdílení mých poznámek z FITu, ale obecně z toho, na co se teď soustředím, co se učím, co mi přijde zajímavé apod.